Vietnam 2016. - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Erik Bosman - WaarBenJij.nu Vietnam 2016. - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Erik Bosman - WaarBenJij.nu

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 Januari 2016 | Vietnam, Hội An

Vrijdag 29 januari. Vanochtend weer ontbeten in de tuin aan de rivier. Nergens hebben ze zulke lekkere verse baquettes als in dit hotel, samen met ook nog lekkere koffie is dat genietend de dag beginnen. We besloten om het vandaag eens heel rustig aan te doen. Langs de rivier maakten we een mooie wandeling, het is daar lekker rustig, hoewel 'rust' in Vietnam een uiterst breed begrip is.
Vietnamezen zijn behoorlijk luidruchtig van aard. In de stad is er nooit 1 seconde dat je niet het felle getoeter van brommers en auto's hoort. Het centrum van Hoi An is autovrij maar dat impliceert niet dat het rustig is. Overal in de stad worden wel feesten gevierd op de gisteren beschreven muzikale manier. Wij zitten aan de stille kant van de rivier op zo'n afstand van 600 meter van de stad en toch hoor je meestal wel het geluid van een feest ergens in de stad. Als het doodstil is, genieten we dubbel.
Vandaag werd er in de aanloop naar het Tet-feest (nieuwjaar op 8 februari) overal flink geofferd. Er werd uitgebreid gekookt en borden en schalen met eten werden op tafels en in nisjes neergezet voorzien van bloemen en wierook. Zo ook in de tuin van het hotel en op de oprit aan de voorzijde.
Achter het hotel werd een lange tafel gedekt en werden er schalen met de meest uiteenlopende gerechten neergezet. Daarna nodigde het gezin dat het hotel runt alle gasten uit voor de lunch. Met een zeer internationaal gezelschap(Engels, Deens, Noors, Nederlands en Vietnamees) hadden we een aangenaam uur, er was ook bier, whiskey Cola en water. Tijdens het eten hoorden we de diverse reisverhalen van onze mede-gasten.
Vanmiddag, mede dankzij Letty's hoofdpijn een luie middag in de tuin en op de kamer met leesvoer en een tukje. Morgen wellicht weer een actieve dag.

• 29 Januari 2016 - 16:51

Marjolein Bosman:

Wat jammer dat jullie tot nu toe zoveel regen hebben meegemaakt, hoop dat jullie snel beter weer krijgen! Ik geniet van jullie reisverhalen! XX Marjolein

• 30 Januari 2016 - 00:54

Gerrit En Astrid:

Ontbijten met koffie en baquettes.... Het is toch Vietnam en niet Frankrijk? De croissants ontbreken alleen nog. Maken jullie het vieren van het nieuwe jaar nog mee? Schijnt groots gevierd te worden. Leuk ook om zo een lunch te hebben lijkt me zoveel nationaliteiten. Keep on writing!