Vietnam 2016. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Erik Bosman - WaarBenJij.nu Vietnam 2016. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Erik Bosman - WaarBenJij.nu

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Januari 2016 | Vietnam, Hanoi

Dinsdag 26 januari. Zoals jullie wellicht hebben gelezen liepen we vorige week klapwiekend en high door Hanoi na het eten van een grote kom onbekende groenten en kruiden. Maar let op, nu komt 't. Vanochtend werden we allebei wakker met hetzelfde zweverige gevoel en zagen we beiden de wereld draaien als we ons hoofd laag hielden en daarna weer rechtop kwamen. Bij mij sluimerde al dagen een diffuse hoofdpijn, iets wat ik sinds mijn jeugd nooit meer had gehad. Van de tandpasta van gisteravond kon het niet komen dus sloegen we aan het googlen "waarom voel ik mij zo duizelig in Vietnam?". En jawel hoor, daar kwam het overduidelijke antwoord: vetsin.
Sommige reizigers blijken er hier in dit land last van te hebben omdat men het eten extra lekker maakt door vetsin toe te voegen. We gaan onze eetgewoonten dus aanpassen en daarnaast nog meer water drinken. Het schijnt mogelijk te zijn om in restaurants te vragen geen vetsin te gebruiken en als ontbijt neem ik voortaan een baquette met omelet en fruit.
Veel touristen nemen de trein van Hue naar Hoi An en slaan Da Nang over. Wij kregen soms ook niet al te positieve adviezen over Da Nang. We zijn er nu een dag en hebben er zeker geen spijt van. Tot nu toe hebben we nog niet zo'n prachtig strand gezien. We hebben vanochtend een strandwandeling van ruim tweeëneenhalf uur gemaakt. Het was blijkbaar net eb geweest en het strand was ruim 200 meter breed. Er waren heel weinig andere wandelaars en we genoten van de ruige Zuidchinese Zee, een onderdeel van de Indische Oceaan.
De middag brachten we chattend, lezend en Tripadvisorend door op onze kamer. Vanavond aten we in een van de vele leuke tentjes in deze wijk en gaan we vroeg slapen.
Morgenochtend worden we door een bus opgehaald die ons naar onze volgende stek, Hoi An, brengt. We hebben daar voor 4 nachten een hotel aan de rivier geboekt en verheugen ons op deze stad en het naderende mooie weer.
Vanuit een inmiddels iets warmer midden Vietnam de hartelijke groeten.

• 26 Januari 2016 - 14:28

Esther:

Elke dag leuk om weer bij te lezen! Hier is de temperatuur ook omhoog naar lente achtige waarden.
    Veel plezier samen!
    Kus, kip

• 26 Januari 2016 - 17:28

Martine:

Wat is Vetsin?

• 26 Januari 2016 - 17:44

Dick En Ellen:

Hi Letty en Erik,

Dat je van Vetsin zo high kunt worden. Nog niet eerder gehoord. Wij wensen jullie weer een goede reis naar de volgende plaats. Overigens kan Mercurius R. jullie niet meer dwars zitten.

Hartelijke groet,
    Dick en Ellen

• 27 Januari 2016 - 08:45

Marjolein Bosman:

Leuk! Geniet van jullie verhalen.